24. april 2011

Storøy 17 april

På tur med Mdk og klubbens skøyte Haganes til Storøy.
Endelig er den gode sikten under vann tilbake. Får håpe det varer en stund. Det blir en helt annen dykkeopplevelse når det er god sikt og en kan se over 20 meter. Da er det bare helt fantastisk å sveve over havbunnen i vektløs tilstand.
Det var lite fisk å se, men min kjære dykkebuddy og ektemann Otto, fant en orm. -Og jeg som ikke liker ormer. Men egentlig var den ganske fin, må jo innrømme det.

Vi dykket på sandbunn, og vegg på ene siden. Dybde 22 meter med en dykketid rundt 30 min. Mens Otto fant noen kamskjell, fikk jeg heldigvis tatt noen nye bilder.

Det er enda kaldt i vannet, og så stivfrossen som jeg var,  måtte jeg rett og slett ha hjelp til å komme ombord i skøyta etter dykket. Men det var et flott dykk, og det er det som teller.

Otto stekte kamskjellene, og de var som vanlig kjempegode.

Kamskjell

Noen elsker å plaske ekstra godt

Eupolymnia nebulosa.  Leddorm

Sjøpunger

Rød solstjerne


Sjøstjerne

Skøyta Haganes sett fra 7 meters dybde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar