12. april 2011

Litt Ole Brum

Etter et dykk ved Skogsøy forleden dag, tenkte jeg litt som Ole Brum, ja takk begge deler.

Jeg synes det er spennende å lete etter vrakrester, dill og dall. Men når det bare er grå, kjedelig sand og omtrent ikke en stein engang å se på 25 m dyp- ja da er jeg glad for at jeg synes det er gøy å ta bilder og kan lete etter gode makromotiver på grunnere vann.  Bare så synd det var dårlig sikt denne dagen, og veldig mye partikler i vannet som reflekterte blitzlyset. Bildene blir ikke akkurat fine når det er fullt av hvite prikker på.

Har stor sans for nakensnegler, sjøstjerner og ting som holder seg i ro, slik at jeg får tid til å ta bilde. - Og ved Skogsøy var det mange nakensnegler. Men det er det vel igrunnen mange plasser nå. Fant også en liten snegle som ble foreviget ved eggene sine.

Snegle og egg

Sjøstjerne

Nakensnegle

Nakensnegle
Det siste bildet er også en nakensnegle. Det er ikke så lett å ta bilde av en helt hvit nakensnegle siden jeg ikke har egen makrolinse til kameraet,  men med litt øvelse kan det jo være at det klaffer en dag.


1 kommentar: