6. april 2011

Leddorm

Så mye tid som jeg har brukt både i og ved sjøen, har jeg ikke sett leddorm før nå.
Det er sikkert like greit, for orm og ål er ikke min sterke side. Usj, så ekle de er. Hadde jeg visst at disse skapningene fantes på grunt vann, hadde jeg sikkert ikke lært å svømme i forrige århundre. Den gang var det ille nok med alle sandkrabbene.

Mitt første møte med en slik orm, var på et dykk for et par uker siden. Fikk ikke tatt noe bilde, for den ålte seg under en stein. Men jeg lot meg ikke lure på neste møte.
Fikk bilde av denne her på  ca 20 cm dybde. Jeg stod trygt på brygga og så på hvordan den buktet og ålte seg. Tror den holdt på med noe viktig, for den ålte og buktet seg på stedet hvil. Men den har flott farge. Det er sikkert.




Skal nå få et undervannsbilde av en slik orm en gang. Da kommer fargene bedre fram, og bilde blir mye bedre enn dette her, som er tatt fra land ned i vann.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar